[生活英語] 幾種跟"shit" 有關的說法!!

Good Hello Everyone 
今天來說說 有關 shit 這個字的俚語說法~~   


(1)....scared shitless
I was scared shitless when I lost my wallet 當我遺失皮包 我嚇屎了  

(2).....the shit 很厲害!     
50 cent is the shit ! 5角很屌很厲害
(反過來說,ain't shit 就是不怎麼樣的意思,this car ain't shit這車也還好而已嘛.. )

(3)....to shit on (somebody) 批評某人
These haters are trying to shit on me ,but it won't work! 這些酸民想批評我 但這不會有用的

(4)....to talk shit說垃圾話
Stop talking shit! You fool!別再說垃圾話  你這個蠢蛋

(5)....is knee deep in shit身陷困境
I was knee deep in shit!  I forgot to bring my toilet paper when I  went NO.2 當我大便忘了帶衛生紙 我感到深陷困境...

(6) take a shit 大便= take a dump = have a bowl movement = pinch a loaf 撇條

隨便寫一 些有關的說法  當然還有更多!  以後慢慢再補充

每日E語 MYEDC


-------------
延伸閱讀

Comments

Popular posts from this blog

[每日E語] 如何用英語說渡過美好時光 spend some quality time with

如何用英文叫人"滾開"、"別煩我"的說法!!!

[黑人英語] 常用俚語trippin' 這個字的用法與說明